עיריית תל אביב-יפו השיקה מדיניות חדשה בתחום הבנייה הירוקה, שמטרתה להוביל את העיר לקראת עתיד בר קיימא. במדיניות החדשה, שאושרה לאחרונה, העירייה מקדמת דרישות מחמירות יותר עבור היזמים, במטרה לשפר את איכות הבנייה והסביבה העירונית. שינויים אלו כוללים הגברת מספר החניות לאופניים, שדרוג תשתיות נוספות, בניה ירוקה ותמיכה בתחבורה ירוקה.
על פי המדיניות החדשה, שנכנסה לתוקף במאי 2024, כל דירה חדשה בעיר תקבל שתי חניות אופניים, בניגוד לחניה אחת בלבד על פי התקן הארצי. שינוי זה מהווה גידול משמעותי בהשוואה לדרישות הקודמות ומעיד על התחייבות העירייה לעודד את השימוש באופניים כתחליף למכוניות פרטיות. במבני משרדים, דרישות החניה לאופניים אף מחמירות עוד יותר, עם צורך להקצות חניה אחת לכל 75 מ"ר, במקום חניה אחת לכל 250 מ"ר לפי התקן הקיים.
שדרוג פתרונות תשתית לשימוש בתחבורה ירוקה ויעילה
בנוסף להגדלת מספר חניות האופניים, המדיניות החדשה מתמקדת גם בשאיפה לשדרוג התשתיות הקשורות לחניה ולשימוש באופניים. 30% מחניות האופניים יכללו שקעים חשמליים לטעינת אופניים וכלים זעירים, מה שיביא לשדרוג משמעותי בנוחות השימוש והטיפול בכלים הללו. כמו כן, בחניות רכב שאינן מוצמדות, המיועדות לשטחים שאינם למגורים, תוקם תשתית לטעינת רכב חשמלי.
העירייה מקווה שהשדרוגים הללו, ימשכו תושבים להגביר את השימוש באופניים וימשיכו את מגמת התחבורה הירוקה בעיר. מדיניות זו מהווה חלק מהיעד השאפתני של תל אביב להפוך את 25% מהנסיעות בעיר לנעשות בכלים שאינם ממונעים עד שנת 2030.
עם שינויי המדיניות הללו, תל אביב לא רק משפרת את התשתיות עבור רוכבי האופניים, אלא גם מחזקת את מחויבותה למאבק במשבר האקלים ולשמירה על איכות הסביבה, מה שיביא לשיפור באיכות החיים בעיר.